close

"Everybody Hurts 愛讓人受傷" 

作詞:Avril Lavigne
作曲:Evan Taubenfeld、Avril Lavigne

翻譯:洛雨韻


Don't know, don't know if I can do this on my own
不知道,我如果一個人的話不知道是否能夠做這件事
Why do you have to leave me
為什麼你一定要離開我呢
It seems I'm losing something deep inside of me
就好像從我內心深處失去了許多東西
Hold on, on to me
支撐,來支撐我

Now I see, now I see
現在我知道了,現在我看到了

Everybody hurts some days
所有人都會在某天受傷
It's okay to be afraid
擔心受怕也沒關係
Everybody hurts
所有人都會受傷
Everybody screams
所有人都在尖叫
Everybody feels this way
所有人都這麼感受
And that's okay
沒關係的
La da da da da da
啦答答答答答
That's okay
真的沒關係

It feels like nothing really matters anymore
感覺起來任何事情都無所謂了
When you're gone I can't breathe
在你離開的時候,我無法呼吸
And I know you never meant to make me feel this way
我也知道你不是故意讓我感到這麼痛苦
This can't be happening
這將不會發生

Now I see(now I see), now I see
現在我知道了(現在我知道了),現在我看到了

Everybody hurts some days
所有人都會在某天受傷
It's okay to be afraid
擔心受怕也沒關係
Everybody hurts
所有人都會受傷
Everybody screams
所有人都在尖叫
Everybody feels this way
所有人都這麼感受
And that's okay
沒關係的
La da da da da da
啦答答答答答
That's okay
真的沒關係

La la la la la
啦啦啦啦啦

So many questions, so much on my mind
如此多的問題,就這樣放在我心頭
So many answers I can't find
我遍尋不著解答
I wish I could turn back time
我希望我能夠讓時間倒退
I wonder why
我想要知道原因是為什麼

Everybody hurts some days(some days)
所有人都會在某天受傷(在某天)
Everybody hurts some days(some days)
所有人都會在某天受傷(在某天)
Everybody hurts some days(some days)
所有人都會在某天受傷(在某天)
It's okay to be afraid(afraid)
擔心受怕也沒關係
Everybody hurts
所有人都會受傷
Everybody screams
所有人都在尖叫
Everybody feels this way
所有人都這麼感受
And that's okay
沒關係的
La da da da da da
啦答答答答答
That's okay
真的沒關係


La, la, la, la
啦,啦,啦,啦

Everybody hurts some days(some days)
所有人都會在某天受傷(在某天)
It's okay to be afraid(afraid)
擔心受怕也沒關係(擔心受怕)
Everybody hurts some days
所有人都會在某天受傷
Yeah we all feel afraid(it's okay)
對啊,我們都感到害怕(沒關係的)
Everybody feels this way but it'll be okay
所有人都這麼感受,但是會過去的
Can somebody take me away(some days)
有人可以帶我走嗎(在某天)
To a better place
到一個更好的地方
Everybody feels this way(it's okay)
所有人都這麼感受(沒關係的)

It's okay
沒關係的
La, la, la, la
啦,啦,啦,啦
It's okay
沒關係的
La, la, la, la
啦,啦,啦,啦
It's okay
沒關係的
La, la, la, la
啦,啦,啦,啦
It's okay
沒關係的

 
 
-----
因為沒有官方版的MV,所以用別人的
但是影片的字幕字體好小(痛苦
 
聽到這首歌的時候心都會揪在一起呢OTZ
淡淡的吉他旋律,配上這般歌詞,就像在告訴我們總有一天傷痛都會過去的
 
突然覺得很適合送別阿公的那些字句……
 
耳畔一次又一次迴響的誦經聲,是我們大家一同獻給您的祝福。
眼前纏繞人們四周的塑膠紅繩,卻再次提醒我們已經天人永隔。
隨著熊熊大火紛飛的祭品紙削,請問您有收到這些濃厚思念嗎?
不論未來會渡過多少嶄新日子,都會記得阿公您今天帥氣模樣!
希望您在西方極樂新世界裡面,能夠過得平安喜樂、一切安好。
阿公,一路好走!希望還有機會的話,我能夠再次當您的孫女。
 
不過早就過了啦XD,現在該是拋開過去那個讓人討厭的自己,努力振作起來的時候了(拍臉
今年的最後一首歌不會是這首,我保證。
 
洛雨韻 2013.12.26
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()