close

"You Belong With Me 你屬於我" 

翻譯:洛雨韻(緋玥嵐)
 
You're on the phone with your girlfriend, she's upset.
你與你的女友電話熱線中,她聽起來心情不大好。
She's going off about something that you said
因為你說的某些話,她開始不大喜歡你
'Cuz she doesn't, get your humor like I do...
因為她並沒有像我一樣了解你的幽默……
I'm in the room, it's a typical Tuesday night
我就在房間裡面,這是個典型的星期二夜晚
I'm listening to the kind of music she doesn't like
我正在聽一些她並不喜歡的類型的音樂
and she'll never know your story like I do
她也將永遠都不會像我一樣知道你的故事
 
But she wears short skirts
但她穿著短裙
I wear T-shirts
我穿著T-shirts
She's cheer captain
她是啦啦隊隊長
And I'm on the bleachers
我坐在露天看臺
Dreaming about the day when you wake up
整天做著關於你某一天醒過來
And find what you're looking for
找到你正在尋找的事物
has been here the whole time
已經就在這裡的夢
 
If you could see that I'm the one who understands you
如果你可以看見我就是那個了解你的人
been here all along so why can't you see,
一直都在這裡啊,所以為什麼看不見,
You belong with me
你屬於我
You belong with me
你屬於我
 
Walkin' the streets with you and your worn-out jeans
與你漫步在街道上,還有你穿舊的牛仔褲
I can't help thinking this is how it ought to be
我不得不思考這件事會如何發展
Laughing on a park bench, thinking to myself
在公園長椅上歡笑,思考我自己到底在幹嘛
Hey isn't this easy
嘿,這並不簡單
And you've got a smile that could light up this whole town
你已經得到一個可以照亮這整個城鎮的微笑
I haven't seen it in a while since she brought you down
自從她打敗了你,我就一直沒有看到了
You say you're fine
你說你很好
I know you better then that
我知道你其實可以更好
Hey whatcha doing with a girl like that
嘿,你幹嘛為了這個女孩搞成這樣呢
 
She wears high heels
她穿著高跟鞋
I wear sneakers
我穿著雙拖鞋
She's cheer captain and
她是啦啦隊隊長
I'm on the bleachers
我坐在露天看臺
Dreaming about the day when you wake up and find
整天做著關於你某一天醒過來,找到
That what you're looking for
你正在尋找的事物
has been here the whole time
已經就在這裡的夢
 
If you could see that I'm the one who understands you
如果你可以看見我就是那個了解你的人
been here all along so why can't you see,
一直都在這裡啊,所以為什麼你看不見,
You belong with me
你屬於我
Standing by and waiting at your back door
準備行動,在你背後的門等待
all this time how could you not know
始終如一的我,你怎麼可以都不知道
Baby....
寶貝……
You belong with me
你屬於我
You belong with me
你屬於我
 
I remember you drivin' to my house
我還記得你開車經過我的房子
in the middle of the night
在午夜時分
I'm the one who makes you laugh
我是那個讓你開懷大笑的人
When you know you're about to cry
在你知道你快要哭泣的時候
And I know your favorite songs
我也知道你最愛的那些歌曲
And you tell me about your dreams
還有你告訴我的那一些夢想
Think I know where you belong
思索我知道你屬於哪一方的
Think I know it's with me...
思索我早知道的這一個事實
 
Can't you see that I'm the one who understands you
難道你就是看不見我就是那個懂你的人嗎
Been here all along
我一直都在這裡啊
So why can't you see
所以為什麼看不見
You belong with me
你屬於我
 
Standing by and waiting at your back door
準備行動,在你背後的門等待著
All this time
始終如一的我
How could you not know
你怎麼可以都不知道
Baby you belong with me
寶貝你屬於我
You belong with me
你屬於我
You belong with me
你屬於我
Have you ever thought just maybe
你有沒有想過如果有可能的話
you belong with me
你屬於我
You belong with me...
你屬於我……
 
 
-------
先來張有病的討論you belong with me到底該翻成什麼的對話圖(#):
結果就是你們大家看到的這樣了XDDDDDD(被打爛#
 
是說裡面的黑髮女生也是泰勒絲扮的哦~我還在想說誰啊?那麼正←
因為是假髮,我還在思索怎麼感覺有點油油的捏,髮油抹太多吼~(被打#
男主角是夢漢娜的Lucas Till哦~
 
溫柔陽光攻×害羞彆扭受(喂)↓
主角現場演唱版點這哈~好受跑了,小攻不追嗎(?!
 
這首歌我超愛的啦ˊwˋb
看MV就能感受到兩個笨蛋,繞了一大圈,終於守得雲開見月圓的感覺(扭
 
聽說治療情傷最好的辦法,就是尋找一段新戀情哦啾~
聽說讓人討厭最快的方式,就是一直糾纏那個人哦硍~(你#
 
前者我沒試過,後者我是被纏的那個(逃
 
洛雨韻 2013.10.03
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()