close

"Summer Paradise" *



翻譯:洛雨韻(緋玥嵐)

Oh, Oh
哦,哦
Take me back, take me back
帶我回去、帶我回去
Oh yeah
哦耶
Back to summer paradise
回到那個夏日天堂

My heart is sinking
我的心好消沉
As I'm lifting up
當我正在升空
Above the clouds away from you
在離開你後,很遙遠的雲端上
And I can't believe I'm leaving
我無法相信我正在離開你
Oh I don't kno-kno-know what I'm gonna do
哦,我不知、不知、不知道我要做些什麼

But someday
但是有一天
I will find my way back
我會找到回去的路
To where your name
在寫著你的名子
Is written in the sand
的那個沙灘上

Cause I remember every sunset
因為我記得每個日落景色
I remember every word you said
我記得你說過的每句話語
We were never gonna say goodbye
我們那時永不曾道過離別
Singing la-da-da-da-da
唱著啦~答~答~答~答

Tell me how to get back to
告訴我到底該怎麼回去
Back to summer paradise with you
與你一同回到那個夏日天堂
And I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
Oh-oh
哦~哦~
I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
Oh-oh
哦~哦~

K'naan: (Tell 'em)
   (告訴他們)

My soul is broken
我的靈魂已然傷痕累累
Streets are frozen
街道也被冰凍了起來
I can't stop these feelings melting through
我無法停止對你這些足以將我融化的情感
And I'd give away a thousand days, oh
我也會丟棄許多個時光,哦
Just to have another one with you
只為了有時間陪伴你

(What'd you say?)
(你會說些什麼呢?)

Well real life can wait
嘛,真實的人生值得等待
(Real life can wait)
(真實的人生值得等待)
We're crashing like waves
我們就像海浪般衝擊著彼此
(Uh-huh)
(啊哈)
Playing in the sand
在沙灘上玩耍
(Me and you)
(我和你)
Holding your hand
握緊你的手

Cause I remember every sunset
因為我記得每個日落景色
I remember every word you said
我記得你說過的每句話語
We were never gonna say goodbye
我們那時永不曾道過離別
Singing la-da-da-da-da
唱著啦~答~答~答~答
Tell me how to get back to
告訴我到底該怎麼回去
Back to summer paradise with you
跟你一起回到那個夏日天堂
And I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
Oh-oh
哦~哦~
I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
Oh-oh
哦~哦~

K'naan:
Yeah I remember sunny mornings
是的,我記得每個晴朗早晨
And summer evenings
還有每一個夏日傍晚
Now you're not next to me
現在你並沒有在我身旁
And I am freezing
我已經快要凍僵了
Was it real?
這是真的嗎?
Or baby tell me, was I dreaming?
還是寶貝你會告訴我,我這是在做夢?
How can you show me paradise,
你怎麼可以對我展現天堂的樣貌,
When I'm leaving?
在我離開的時候?

Now my heartbeat is sinking
現在我的情感正在逐漸消逝
Hope's shrinking
希望逐漸減少
When I try to speak no words
在我試著不說一言一語
Lip-syncing
只有嘴唇動了幾下的時候

Hope this is not just wishful thinking
希望這不只是我一廂情願的想法
Tell me that you care
告訴我你很介意
And I'll be there in a heartbeat
我就會用著澎湃的情感到達那裡

Someday
有一天
I will find my way back
我會找到回去的路
To where your name
在寫著你的名子
Is written in the sand
的那個沙灘上

K'naan: (Yeah, yeah, yeah, let's go)
   (對啊,對啊,對啊,我們走吧)

Cause I remember every sunset
因為我記得每個日落景色
I remember every word you said
我記得你說過的每話語
We were never gonna say goodbye
我們那時永不曾道過離別
Singing la-da-da-da-da
唱著啦~答~答~答~答

Tell me how to get back to
告訴我到底該怎麼回去
Back to summer paradise with you
跟你一起回到那個夏日天堂
And I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡

I remember where we first kissed
我記得我們第一次親吻的地點
How I didn't wanna leave your lips
我是如何地不想離開你的雙唇
And how I've never ever felt so high
我又是怎麼地感覺到多麼愉快
La-da-da-da-da
啦~答~答~答~答

Tell me how to get back to
告訴我到底該怎麼回去
Back to summer paradise with you
跟你一起回到那個夏日天堂
And I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
Oh-oh
哦~哦~
And I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡
(Summer paradise)
(夏日天堂)
Oh-oh
哦~哦~
I'll be there in a heartbeat
我會用著澎湃的情感到達那裡


----------
因為我是聽專輯(Get you heart on!),所以我不知道原來這首歌竟然歌詞有三個版本(咳血)(?!
也幸好他們都有MV,讓我比較好找歌詞這樣QWQ.....
其實只有少少的不一樣啦
9/5改了一些唸起來奇怪的地方

第二彈:ft. Sean Paul
第三彈:ft. MKTO

洛雨韻 2013.08.30

arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()