close

「GALLOWS BELL 絞刑架之鐘」

 

(↑較舊)
 
(↑較新)
 
 
作詞/作曲/編曲:buzzG
 
英語歌詞:ナノ(nano)
英文翻譯:緋玥嵐(jsps50322)
 
Darkness locks me into this room
黑暗將我鎖進這間房間
the air I breathe has never felt so cold
我所呼吸到空氣都是我從未感到過的寒冷氣息
and I'm losing hold of everything I had
我正在失去我曾擁有過的一切
so I'll rock myself to sleep
所以我讓自己陷入沉睡
 
Her beautiful smile was always just for him
她美麗的微笑曾永遠只獻給他
every corner of her heart was filled with her love for him
她心中所有的角落充滿了她對他的愛戀
Even when the time would come to say goodbye
甚至在道別的時刻即將到來之時
this is what she'd say:
她也如此訴說:
 
"There's nothing to cry for,
「沒有什麼好哭的,
I want you to know that
我想要你去了解這件事
as long as it's you, this pain couldn't hurt me
只要你還是你,這種痛苦就不會傷害到我
No reason to regret, I'll always be waiting for you
沒有理由去後悔,我將一直等待著你
my love
我的愛
oh
 
It'll be alright,
一切將會好轉
I want you to know that
我想要你去了解這件事
I'll always believe in the truth of your words
我會永遠相信你話語中的真實
The only thing unreal was my place in your heart
唯一虛假的事情就是在你心中我的存在」
 
She could feel his words wrap around her neck
她可以感受到他的話語包裹住她的脖子
her very last breath was swallowed into silence
她最後的呼吸被吞嚥至寂靜
and everything they had together fell away
他們曾有的一切都一起墜落
This is how their story ends
他們的故事就是這麼結束的
 
Surrounded by an iron barricade
被鐵欄層層包圍
gazing at the light with eyes of lead
用著如鉛般沉重的雙眼看著光
even after all the time gone by
即使時間流逝
this is what he'd say:
他也如此訴說:
 
"I look at these hands that are stained with blood and
「我看著被鮮血所玷污的這些手
they'll never bring back all the things that they took
他們不可能拿回他們曾拿走的東西
so I won't turn back, I'll find you again someday
所以我不會回去,我會在未來再次找到你
I know
我知道的
oh
 
If only the tears would erase all the memories
如果眼淚是那唯一會拭去所有回憶的事物
then maybe I'd learn to fight all these fears
那麼我會去學著戰勝所有的恐懼
won't hesitate, won't run away
將不遲疑,將不逃離
these are things I'm scared to say…
這些就是我害怕去訴說的事情……」
 
As he is standing in light that is fading
當他站在逐漸消逝的陽光中
he's feeling the trembling beat of his heart
他感受到他的心顫抖的頻率
and he remembers the sound of her very last words
他記得她最後話語的聲音
again
再次
again
再次
 
"There's nothing to cry for,
「沒有什麼好哭的,
I want you to know that
我想要你去了解這件事
as long as it's you, this pain couldn't hurt me
只要你還是你,這種痛苦就不會傷害到我
No reason to regret, I'll always be waiting for you
沒有理由去後悔,我將一直等待著你
my love
我的愛
my love
我的愛
 
It'll be alright,
一切將會好轉
I want you to know that
我想要你去了解這件事
I'll always believe in the truth of your words
我會永遠相信你話語中的真實
 
With open arms, he looks to the sky
用著張開的雙臂,他看向天空
finally, I've found my way
在最後,我已經找到我的道路
the way to you
邁向你的路
the way to you
邁向你的路
 
-----
日安,這裡是挖了許多坑努力補坑中的緋玥嵐(。・ω・。)ゝ
我覺得nano桑第二次唱的感覺是給人更加激情的>/////////<
雖然說歌詞跟唱出來的有些不一樣
所以我就還是以聽的為準了~(聽力老師請不要當我拜託(yay)
那麼就~下次見ヾ(*´∀`*)ノ

緋玥嵐修改於2013.01.02
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()