close
"Long Stretch Of Love"
 
 
 
翻譯:洛雨韻
 
 
You're hit then miss
你擊中了卻又失誤
You're fire and ice
你是炙火也是寒冰
You're water and whisky burn
你柔情似水卻也能像燃燒中的威士忌般熱情
We kiss we fight
我們親吻 我們爭吵
Make up all night
和好就花了整個晚上
You're the blessing and the curse
你是上帝的賜福也是詛咒
But I don't ever wanna break this chain
但是我從來都沒想過要打破這束縛
I don't ever wanna walk away
我也從來沒想過要遠離你
Cause I ain't ever gonna find another lover
因為我沒再找過別的情人
Make me feel this way
讓我感受你的愛
Over and over and over we say that we're through
一次又一次又一次 我們訴說著我們正穿越這裡
But I come right back to you
但是我最終仍回到你的身邊
 
 
[Chorus:]
There's a long stretch of love
這是愛意連綿
Coming down the line
從界線中而來
I'm your rock that won't ever roll
我是你的盤石將不再滾動
And baby you'll be mine
寶貝你也是我的
I'll be right here beside you
我會在你的身旁
If these good times get tough
如果能一同度過這些美好的時間
Baby we're in for a long stretch of love
寶貝我們正沉浸在這愛意連綿之中
 
You lift me up
你將我高高舉起
You bring me down
你將我低低放下
You make me feel alive
你讓我感受我仍活著
You send my heart in overdrive
你讓我的心過度奔馳
Every time you kill the lights
你每次遮住光芒
Over and over and over we play this game
一次又一次又一次 我們玩著這愛情遊戲
Win or lose we'll never change
贏或是輸 我們都不會改變想法
 
 
[Chorus:]
There's a long stretch of love
這是愛意連綿
Coming down the line
從界線中而來
I'm your rock that won't ever roll
我是你的盤石將不再滾動
And baby you'll be mine
寶貝你也是我的
I'll be right here beside you
我會在你的身旁
If these good times get tough
如果能一同度過這些美好的時間
Baby we're in for a long stretch of love
寶貝我們正沉浸在這愛意連綿之中
 
 
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
 
Over and over and over we play this game
一次又一次又一次 我們玩著這愛情遊戲
Win or lose we'll never change
贏或是輸 我們都不會改變想法
 
 
[Chorus:]
There's a long stretch of love
這是愛意連綿
Coming down the line
從界線中而來
I'm your rock that won't ever roll
我是你的盤石將不再滾動
And baby you'll be mine
寶貝你也是我的
I'll be right here beside you
我會在你的身旁
If these good times get tough
如果能一同度過這些美好的時間
Baby we're in for a long stretch of love
寶貝我們正沉浸在這愛意連綿之中
 
 
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
 
 
Oh, baby
噢,寶貝
I don't ever wanna break this chain
我從來都沒想過要打破這束縛
I don't ever wanna walk away
也從來沒想過要遠離你
 
 
Oh, long stretch of love
噢,愛意連綿
 
---
懷舊女郎的新歌給客倌火辣辣的火速上菜啦!~
好啦其實也有偷懶放著幾天沒有動工就是了(被鄙視#)
 
講到「連綿」這個詞,我會想到連綿的山峰XD
不過連綿的意思就是連續不斷的樣子。形容連續不止,從不中斷。
 
希望大家也能感受到這首歌表達的濃厚愛意喔!
晚來的日本七夕情人節快樂(咦?)
 
2015.07.10
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()