close
"Scars 傷痕"
 
 
翻譯:洛雨韻
 
 
I tear my heart open, I sew myself shut
我撕開心臟,看到自己封閉起來
My weakness is that I care too much
我的弱點就是我太過在意的地方
And my scars remind me that the past is real
我的傷口提醒我過往皆真實存在
I tear my heart open just to feel
我撕裂開我的心臟僅僅去感受著
 
Drunk and I'm feeling down
我酗酒著,感到好低落
And I just wanna be alone
我只是想要一個人啊
I'm pissed cause you came around
我酗酒就是因為你的到來
Why don't you just go home
為什麼你就是不回家
Cause you channel all your pain
因為你傳遞了你全部的傷痛
And I can't help you fix yourself
我無法幫助你修復你自己
You're making me insane
你讓我陷入瘋狂
All I can say is
我所能說的就是
 
I tear my heart open, I sew myself shut
我撕開心臟,看到自己封閉起來
My weakness is that I care too much
我的弱點就是我太過在意的地方
And my scars remind me that the past is real
我的傷口提醒我過往皆真實存在
I tear my heart open just to feel
我撕裂開我的心臟僅僅去感受著
 
I tried to help you once
我曾經幫助過你
Against my own advice
對抗我說的建言
I saw you going down
看著你變得消沉
 
But you never realized
但你從來都不知曉
That you're drowning in the water
你溺水的這個事實
So I offered you my hand
所以我向你遞出手
Compassions in my nature
憐憫就是我的天性
Tonight is our last stand
今晚是最後的站立
 
I tear my heart open, I sew myself shut
我撕開心臟,看到自己封閉起來
My weakness is that I care too much
我的弱點就是我太過在意的地方
And my scars remind me that the past is real
我的傷口提醒我過往皆真實存在
I tear my heart open just to feel
我撕裂開我的心臟僅僅去感受著
 
I'm drunk and I'm feeling down
我酗酒,感到好低落
And I just wanna be alone
我只是想要一個人啊
You shouldn't ever come around
你永遠都不應該到來
Why don't you just go home?
為什麼你就是不回家
Cause you're drowning in the water
因為你正在水中溺斃
And I tried to grab your hand
努力嘗試抓住你的手
And I left my heart open
而後使我的心敞開來
But you didn't understand
但是你並不明瞭
But you didn't understand
但是你並不明瞭
Go fix yourself
快去修復你自己
 
I can't help you fix yourself
我無法幫助你修復你自己
But at least I can say I tried
但是至少我可以說我試過
I'm sorry but I gotta move on with my own life
我很抱歉,但是我一定要和我自己的人生繼續前進
I can't help you fix yourself
我無法幫助你修復你自己
But at least I can say I tried
但是至少我可以說我試過
I'm sorry but I gotta move on with my own life
我很抱歉,但是我一定要和我自己的人生繼續前進
 
I tear my heart open, I sew myself shut
我撕開心臟,看到自己封閉起來
My weakness is that I care too much
我的弱點就是我太過在意的地方
And my scars remind me that the past is real
我的傷口提醒我過往皆真實存在
I tear my heart open just to feel
我撕裂開我的心臟僅僅去感受著
 
I tear my heart open, I sew myself shut
我撕開心臟,看到自己封閉起來
My weakness is that I care too much
我的弱點就是我太過在意的地方
And my scars remind me that the past is real
我的傷口提醒我過往皆真實存在
I tear my heart open just to feel
我撕裂開我的心臟僅僅去感受著
 

----------
Papa Roach(蟑螂老爹),美國硬搖滾、另類金屬樂隊。
不知道大家是否也有感受到這首歌吵雜、嘶吼之下深沉的痛苦呢?
 
結果我翻譯好這首歌,基三還沒維修好_(:3
明天依然撸一發翻譯_(:3
短篇什麼的感覺也好久沒寫了嚶嚶嚶_(:3
 
洛雨韻 2014.04.23
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()