「Ash」

 
 
 
作詞:花一
作曲:花一
編曲:花一
英文歌詞監修:kalon
歌:巡音ルカ
翻譯:緋玥嵐(jsps5032)
 
 
I need to hold my hands out every time to be understood
我一直都需要為了理解去握緊雙手
'till I can hold you back with my words
直到我可以用我的言語擁你入懷
Hoping that time would not come for ever
希望那時間永不會到來
 
Even if i try hard not to notice
就算我盡力試著不去注意
the moonless night is getting deeper and deeper
無月光照耀的夜晚仍變得越來越深沉
 
Now, run away
現在,努力逃脫
Scraping your life inside
抹去你內在的生命
It's not the end yet
還不是結束
I wanna tell you
我想要告訴你
 
So break away
就破壞一切
Before everything falls apart
在一切崩解前
If this encounter is the only truth
如果相遇就是唯一的真實
 
Take my hand
握住我的手
Through the freezing rain
穿過寒冷的大雨
I gotta hug you
我必須擁緊你
Time to freak it out
是時候開始瘋狂
 
If your kindness burns yourself out
如果你的仁慈會燃燒你自己
I will become the snow that covers your ashes
我就會變成白雪包覆你的灰燼
 
We didn't need to talk a lot
我們曾不需要訴說
Now we are too close to realize
現在我們卻因為太過親近而不能理解彼此
I have lost many things between you and me
我已經失去太多你我之間的事情了
Without noticing
在我沒注意到的時候
 
We are really close but not the same
我們真的很親近但卻不是相同的人
The more you bask in the light, the more My shadow is getting strong and dark
你越在陽光中取暖,我的影子就更加強壯變得黑暗
Gotta take you somewhere you can live
必須帶你去你可以存活的地方
 
I feel the devil inside me tells to"Shoot the flower before it falls"
我感受到我內心的惡魔告訴我:「在花凋落前射擊它」
I found you wondering inside the endless night
我發現到你漫步於無盡的夜晚
Holding your name 
保存你的姓名
This is how I burn
這就是我如何燃燒殆盡的
 
Now, run away
現在,努力逃脫
Scraping your life inside
抹去你內在的生命
It's not the end yet
現在還不是結束
I wanna tell you
我想要告訴你
 
So break away
就破壞一切
Before everything falls apart
在一切崩解前
If this encounter is the only truth
如果相遇就是唯一的真實
 
Take my hand
握住我的手
Through the freezing rain
穿過寒冷的大雨
I gotta hug you
我必須擁緊你
Time to freak it out
是時候開始瘋狂
 
Even if your kindness burns me out
就算你的仁慈會將我燃燒殆盡
I wanna be here beside you
我也想要就在你身旁的這裡
I'll never gonna leave you
我一定永遠都不會離開你
 
I wonder where you are going to go?
我想知道你接著會去哪裡?
How much farther can I go with you?
我又能跟著你走多遠呢?
 
----------
當初聽的時候一直想到David Wiesner的Tuesday.........
因為灰灰髒髒又有點超寫實吧(?!
 
luka就有種...中性少女的感覺...(搔頭)
(雖然說有親友說luka聲音聽起來很像男孩XD||||)
至於鳥子大姊的就真的偏向西方的黑社會那種暗不見底又讓人喘不過氣的感覺
整首曲風又有種偏厚重的灰色調感覺...(偏頭)
曲子的後面的韻調有種讓人可以淡淡回味的苦澀感,最後面有種人生苦澀卻又拼命努力往上攀爬、呼吸的感覺(搔頭
搭配鳥子桑的就可以說成明明是朋友(或情人)卻分屬敵對黑社會...(欸你
巡音的就是未來世代(?)的少女帶著只聽命於自己的烏鴉跟愛槍去闖蕩未來吧(搔頭
 
嘛嗯,第一首的V家英文歌曲!
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()