「ローリンガール」
 
 
 
 
 
 
 
 
英語歌詞:みつむし
英文翻譯:緋玥嵐(jsps50322)
 
A lonely girl is always in a dream
寂寞的少女一直在夢中
That never will be coming true
永遠不會成真
There's so much noise inside her little head
在她小腦袋中有太多噪音
She scratches it all around,
她用力搔著四周,
She scratches it all around.
她用力搔著四周。
"No problems" the word comes out so light
「沒問題」的言語出現的是多麼地明亮
But in return it's gone to the air
但是它卻回到空氣中
It's a mistake it, what a mistake
這是個錯誤,如此大的錯誤
It's a matter of finding the add one out in the end
這是個尋找可以在最後增添錯誤的事件
it rolls again!
它又再次翻滾!
 
One more time, one more time
再一次,再一次
Each day I will be rolling
每天我都會翻滾
one more time
再一次
So she says, so she says
所以她說,所以她說
As she plays the meanings of it to her spoken words
當她對她說出的言語玩弄著它的意義
"Are you ready yet?"
「你準備好了嗎?」
"Not so ready yet"
「還沒好噢」
The future is still so far away to me
未來對我來說仍是太過遙遠
So I'm holding my breath, just now
所以我保持自己的呼吸,現在
 
A rolling girl is faraway in Wasteland
翻滾的少女在遙遠的荒漠
Beyond the colors you can't reach
你碰觸不到底下的色彩
Those overlapping voices in the air
這些在空中重疊的聲音
She mixes them all around
她到處混合它們
She mixes them all around
她到處混合它們
"No problems" the word came out so light
「沒問題」的言語出現的是多麼地明亮
But now it vanished without a trace
但是現在它消失地無影無蹤
She said that "I don't give a damn.
她說:「我根本不在乎。
So let's cause some mistake with me."
所以和我來製造一些錯誤。」
She tempts me on this hill road.
她在這山丘小道上誘惑我。
 
one more time, one more time
再一次,再一次
"I beg you to roll me one more time"
「我求你再翻滾我一次」
so she says, so she says
所以她說,所以她說
As she lays the meanings of it to unspoken words
當她對沒說出的言語擬定著它的意義
"Are you ready yet?"
「你準備好了嗎?」
"Just one moment"
「再等一下」
It's nearly should be here to show me something
差不多該對我展現一些事物
So I'm holding my breath, just now  
所以我保持我的呼吸,現在 
 
One more time,
再一次,
one more time
再一次
Each day I will be rolling
每天我都會翻滾
one more time
再一次
So she says, so she says
所以她說,所以她說
As she plays the sound of laughter to her spoken words
當她對她說出的言語玩弄著笑聲
"Are you ready yet?"
「你準備好了嗎?」
"I'm ready now"
「我現在準備好了」
You must be so sick and tired of this so
你一定會對此感到失望與倦怠
I stop my breathing, just now
我停止我的呼吸,現在
 
 
-------
みつむし桑英文歌詞、高音乙>口<!!
みーちゃん是第一次聽到的英文版本XD! 一樣色氣(艸
SquaDus是以色列人欸!!!!!!!!好厲害!!!!!!!
 
我覺得ローリンガール所要表達的就是就算失敗了,也要繼續爬起來吧(笑
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()