close
"Call Me Maybe 有空叩我"

 
翻譯:洛雨韻
 
I threw a wish in the well
我在許願池丟出我的願望
Don't ask me, I'll never tell
別問我許了什麼,我永遠都不會說
I looked to you as it fell
我已沉迷於你的目光
And now you're in my way
現在你就在我的眼前

I trade my soul for a wish
為了這個願望願用靈魂交換
Pennies and dimes for a kiss
為了一個吻願耗去所有代價
I wasn't looking for this
以前我對它沒有任何的期待
But now you're in my way
但是現在你就在我的眼前啊
Your stare was holding
你那堅定不移的目光
Ripped jeans, skin was showing
有破洞的牛仔褲,肌膚被展現出來
Hot night, wind was blowing
炙熱夜晚,微風輕拂
Where you think you're going baby?
寶貝你想要去哪裡呢?

Hey, I just met you, and this is crazy
嘿,我剛剛才遇見你,就已如此瘋狂
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我
It's hard to look right, at you baby
很難直視你的目光
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

Hey, I just met you, and this is crazy
嘿,我剛剛才遇見你,就已如此瘋狂
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我
And all the other boys, try to chase me
周遭其他的男孩們,都試著要追到我
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

You took your time with the call
你花費好多時間在這通電話裡面
I took no time with the fall
我沒有花費時間就墜入這次戀愛
You gave me nothing at all, but still you're in my way
你什麼都沒有給我,但是你仍然在我眼前
I beg and borrow and steal
我乞求、借來又盜取你的愛戀
At first sight and it's real
在第一眼,便是如此真實
I didn't know I would feel it, but it's in my way
我不知道我會感受到,但它就在我眼前

Your stare was holding
你那堅定不移的目光
Ripped jeans, skin was showing
有破洞的牛仔褲,肌膚被展現出來
Hot night, wind was blowing
炙熱夜晚,微風輕拂
Where you think you're going baby?
寶貝你想要去哪裡呢?

Hey, I just met you, and this is crazy
嘿,我剛剛才遇見你,就已如此瘋狂
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我
It's hard to look right, at you baby
很難去轉移看你的目光
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

Hey, I just met you, and this is crazy
嘿,我剛剛才遇見你,就已如此瘋狂
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我
And all the other boys, try to chase me
周遭其他的男孩們,都試著要追到我
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

Before you came into my life I missed you so bad
在你到來我生命前,我就如此想念你
I missed you so bad... I missed you so, so bad
我是如此想你…… 我是如此想你,如此的想念
Before you came into my life I missed you so bad
在你到來我生命前,我就如此想念你
And you should know that... I missed you so, so bad
你應該要知道…… 我是如此想你,如此的想念

It's hard to look right, at you baby
很難直視你的目光
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

Hey, I just met you, and this is crazy
嘿,我剛剛才遇見你,就已如此瘋狂
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我
And all the other boys, try to chase me
周遭其他的男孩們,都試著要追到我
But here's my number, so call me maybe
但這是我的號碼,可以的話就打給我

Before you came into my life I missed you so bad
在你到來我生命前,我就如此想念你
I missed you so bad... I missed you so, so bad
我是如此想你…… 我是如此想你,如此的想念
Before you came into my life I missed you so bad
在你到來我生命前,我就如此想念你
And you should know that... I missed you so, so bad
你應該要知道…… 我是如此想你,如此的想念
So call me maybe
可以的話就打給我
 
-----
沒在聖誕節翻譯是我的惡趣味AWA
 
 
附上女版與男版對照影片

女版風光無限好
男版都莫名妖嬈XDDDD
 
洛雨韻開始看RWBY(?) 2013.12.27
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()