"Begin Again 重新開始"

)

作詞:Taylor Swift
作曲:Taylor Swift
翻譯:洛雨韻(緋玥嵐)
 
Took a deep breath in the mirror
對鏡子裡的自己深呼吸
He didn't like it when I wore high heels
他並不喜歡我穿高跟鞋
But I do
但我還是穿上了
Turn the lock and put my headphones on
轉動鎖,戴上耳機
He always said he didn't get this song
他總是說他不懂這首歌
But I do, I do
但我懂、我懂
 
Walked in expecting you'd be late
漫步的同時猜想你大概會遲到
But you got here early and you stand and wave
但你早就到了,你就站著揮了揮手
I walk to you
我邁步走向你
You pull my chair out and help me in
你拉動我的椅子來幫住我坐上
And you don't know how nice that is
你並不了解這行為有多麼貼心
But I do
但我懂
 
And you throw your head back laughing
你仰頭開懷大笑
Like a little kid
就像個孩子似的
I think it's strange that you think I'm funny cause
我想你認為我很風趣這事是很奇妙的,因為
He never did
他從不認為
I've been spending the last 8 months
我已經花了八個月
Thinking all love ever does
思考這份愛
Is break and burn and end
是如何崩毀、燃燒,而後終止
But on a Wednesday in a cafe
但是在星期三的一間咖啡廳裡
I watched it begin again
我看著它重新開始
 
You said you never met one girl who
你說你從沒遇過一個女孩
Had as many James Taylor records as you
跟你一樣有這麼多詹姆士·泰勒的唱片
But I do
但是我遇到了
We tell stories and you don't know why
我們訴說起彼此的故事,你不懂為什麼會這樣
I'm coming off a little shy
我拋開了那一點點的害羞
But I do
但我拋開了
 
And you throw your head back laughing
你仰頭開懷大笑
Like a little kid
就像個孩子似的
I think it's strange that you think I'm funny cause
我想你認為我很風趣這事是很奇妙的,因為
He never did
他從不認為
I've been spending the last 8 months
我已經花了八個月
Thinking all love ever does
思考這份愛
Is break and burn and end
是如何崩毀、燃燒,而後終止
But on a Wednesday in a cafe
但是在星期三的一間咖啡廳裡
I watched it begin again
我看著它重新開始
 
And we walked down the block, to my car
我們沿著街道,走向我的車
And I almost brought him up
我幾乎就要談論到他
But you start to talk about the movies
但你卻開始談論電影
That your family watches every single Christmas
在每個單身聖誕節,你的家人都會看的那幾部
And I want to talk about that
我也想要談論這些事
And for the first time
第一次
What's past is past
我感覺過去的事已經過去了
 
And you throw your head back laughing
你仰頭開懷大笑
Like a little kid
就像個孩子似的
I think it's strange that you think I'm funny cause
我想你認為我很好玩這事是很奇怪的,因為
He never did
他從不認為
I've been spending the last 8 months
我已經花了八個月
Thinking all love ever does
思考這份愛
Is break and burn and end
是如何崩毀、燃燒,而後終止
 
But on a Wednesday in a cafe
但是在星期三的一間咖啡廳裡
I watched it begin again
我看著它重新開始
 
 
-------
因為親友阿戀說她聽到We Are Never Ever Getting Back Together,再聽到這首歌後大笑了
所以我來幫助大家了解這之間的故事(!?)
 
就像WIKI裡面講的,有人以為故事裡面那個男的就是Taylor之前交往過的某幾人,但是她都沒承認也沒否認
至於這首歌……,其實從歌詞裡面就感覺得出來,女方分手之後還是在這八個月裡面思索跟前男友之間的愛戀,但是她後來遇見了一個男生,她感覺到愛,已經又能夠重新開始了
 
關於為毛我會感覺這首歌有種哀傷感,我覺得是因為可能這首歌步調偏慢、MV中又大都是灰色調吧(這人其實不常看MV)
但是遇見了新的人、發生新的故事(所謂出國必有豔遇,洗刷悲傷情緒?),可以很明顯看到Taylor的笑容變多了啊、服裝也很明亮、很漂亮啊XD
 
所以我覺得前者就是跟前男友鄭重拒絕,這首就是遇見新的人,展開新的故事吧Ow<b
 
有興趣可以去看看XD,可惜我不知道原文在哪,不然我也可以翻譯看看了>_<
 
其實我原本想要帶領大家了解BBC的headline(頭條新聞),可是就改天吧XD
 
洛雨韻 2013.10.01
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()