"Gate of Expectancy 期望之門"
 
 
 
 
 
 
 
Composer:Hiro,Mei-Ying
Lyricist:Hiro
Translator:洛雨韻
 
Try to find it in the darkness
試圖在黑暗之中找尋
I will survive by the twilight
我藉由微光生存下來
Angel's sing is surrounding me
天使的歌唱環繞著我
The song told that is devine
唱著這是上天所賜予
 
Burning my blood draw the weapons
焚燒我的血液描繪出武器
Capture the light in my mind
在我心中抓住那一道光芒
The holy war will arrive
聖戰將要到來
Mighty warriors will rise
勇士將要起義
 
Light we'll see, the glory in the sky
我們會看到光芒,天空之上的榮耀
Catching the power form the light
自光芒中抓住力量
Dark we'll leave, iniquity of the night
我們會離開黑暗,還有夜晚的邪惡
Devils will all die
惡魔全都終將消亡
 
Burning my blood draw the weapons
焚燒我的血液描繪出武器
Capture the light in my mind
在我心中抓住那一道光芒
The holy war will arrive
聖戰將要到來
Mighty warriors will rise
勇士將要起義
 
Light we'll see, the glory in the sky
我們會看到光芒,天空之上的榮耀
Catching the power form the light
自光芒中抓住力量
Dark we'll leave, iniquity of the night
我們會離開黑暗,還有夜晚的邪惡
Devils will all die
惡魔全都終將消亡
 
Running away from dark side
從黑暗逃脫而出
I want to find a line
我想要找尋方法
Guiding me to the bright place be the salvation of mine
帶領我至光明之地成為自我的救贖
Running away from dark side
從黑暗逃脫而出
I want to find a line
我想要找尋方法
Guiding me to the bright place
帶領我至光明之地
To the Gate of Expectancy
讓我來到期望之門
 
Gate of Expectancy, the almighty power
期望之門,全能之力
Try to see! And enter the magic land
試著去看!
We will divine
我們會預言
Gate of Expectancy
期望之門
A tale coming from the light
起源於光芒中的傳說
Believers! Choose the truth that you want by the light
信徒們!藉由光芒選擇你想要的真相
 
For honor and justice
為了榮耀與正義
I will take you with me
將帶著你跟隨我
Far away to avoid darkness
遠離以避免黑暗
No matter what it takes
無論花多少代價
 
Gate of Expectancy, the almighty power
期望之門,全能之力
Try to enter the magic land
試圖進入這魔幻世界
We will divine
我們會預言
Gate of Expectancy
期望之門
A tale coming from the light
起源於光芒中的傳說
Choose the truth that you want by the light
藉由光芒選擇你想要的真相
 
 
-------

 
月.夜曲(Nocturne Moonrise),是來自台灣的交響旋律金屬團(Melodic/Symphonic Metal Band)。
 
正如他們樂團的屬性,這首歌也有著濃厚的交響樂氣息,還有主唱歌聲所帶出的金屬搖滾。
 
至於歌曲所訴說的是什麼,我想就正如圖畫所表示的一樣,我們終將離開黑暗,來到光明之地吧XD
 
\情(元) 人(宵) 節 快 樂/
 
洛雨韻 2014.02.14
arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()