"Save You"

 



翻譯:洛雨韻(緋玥嵐)

Take a breath, I pull myself together
吸口氣,我努力使自己振作起來
Just another step until I reach the door
再踏出一步,直到自己碰觸到門
You'll never know the way it tears me up inside to see you
你永遠都不會知道去見你的這條路是如何地讓我心碎
I wish that I could tell you something to take it all away
我希望我曾告訴過你,我會帶走這一切

Sometimes I wish I could save you
有時候我希望那時候我可以拯救你
And there's so many things that I want you to know
許多事我都希望你能夠理解
I won't give up till it's over
我不會放棄直到這事已結束
If it takes you forever I want you to know
如果你必須花費一輩子的時間才能完好,我想要你知道這件事

When I hear you voice it's drowning in whispers
當我聽到你的聲音被淹沒成了難辨細語
It's just skin and bones, it's nothing left to take
這僅僅是皮膚與骨頭,沒有什麼能夠再被掠奪走了
And no matter what I do I can't make you feel better
更何況不管我做了什麼都無法讓你感覺好過些
If I only I could find the answer to help me understand
如果只有我可以找尋到解答,請幫我知道它在何處

Sometimes I wish I could save you
有時候我希望那時候我可以拯救你
And there's so many things that I want you to know
許多事我都希望你能夠理解
I won't give up till it's over
我不會放棄直到這事已結束
If it takes you forever I want you to know
如果你必須花費一輩子的時間完好,我想要你知道這件事

That if you fall, stumble down I'll pick you up off the ground
如果你失足墜落,我會將你從地上扶起
If you lose faith in you I'll give you strength to pull through
如果你失去信念,我會給予你力量振作
Tell me you won't give up 'cause I'll be waiting
告訴我你不會放棄,因為我會一直等待
If you fall you know I'll be there for you
如果你墜落,你知道我會為了你在那兒接住你

If only I could find the answer to take it all away
如果只有我能夠找尋到解答,並且將這一切都帶走

Sometimes I wish I could save you
有時候我希望那時候我可以拯救你
And there's so many things that I want you to know
許多事我都希望你能夠理解
I won't give up till it's over
我不會放棄直到這事已結束
If it takes you forever I want you to know
如果你必須花費一輩子的時間完好,我想要你知道這件事

I wish I could save you, I want you to know
我希望那時候我可以拯救你,我想要你知道這件事
I wish I could save you
我希望那時候我可以拯救你

----
Everyone featured in this video is a cancer survivor or is related to someone who had cancer.
在這影片當中作為主要角色的所有人是癌症倖存者或者是跟曾經得到癌症有關聯的人。
Their amazing stories of courage and resilience bring us hope, but the fight against cancer is far from over.
他們引人入勝的勇氣故事與樂觀的態度帶給我們希望,但是跟癌症之間的戰鬥卻也還未結束。
To find out how you can get involved, please visit: www.simpleplanfoundation.org
了解你可以怎麼關心這議題,請參觀:www.simpleplanfoundation.org
-----------
前一陣子噗浪河道上流傳的精神病患相關的串圖(因為噗主說串圖不要傳出噗浪之外的地方,所有有興趣的請自己蒐尋),讓我還滿有一些想法的(抹臉)。也差點以為這首歌是在講拯救心理病患,而忘了其實身心本就是一體。
這幾年這首歌也一直陪伴著我走了過來
不過這首原本還是為了癌症倖存者或者是跟曾經得到癌症有關聯的人而寫的哦XD
(↑老實說我覺得這句翻起來好長

縱然陰雨綿綿遮擋住了暖暖日陽,燦燦彩虹仍會出現在藍藍天空上。


截圖自MV2:24秒

洛雨韻 2013.08.29

arrow
arrow
    全站熱搜

    洛雨韻(。・ω・。)ゝ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()